Gry są coraz bardziej realistyczne, a przy ich produkcji często pracują prawdziwi architekci. Nic więc dziwnego, że bohaterowie gier otrzymują od twórców wspaniałe domy, których nierzadko można pozazdrościć.
Nieruchomości, również te wirtualne, które znajdują się w grach, wymagają od projektantów całkiem sporo wysiłku i fantazji. Twórcy gier przywiązują wielką wagę do detali, a bywa, że do cyfrowego świata trzeba przenieść czasem całe miasta i wielkie gmachy. Efekty tych wysiłków często są olśniewające.
Inspirowane klasykami
Nieruchomości, jakie można spotkać w grach, najczęściej są inspirowane prawdziwymi budynkami. Niektóre są przeniesione do danego tytułu niemalże 1:1 (jak było np. w przypadku katedry Notre Dame w Paryżu, która została zobrazowana w “Assassin’s Creed: Unity”).
Katedra Notre-Dame w Paryżu – Assassin’s Creed: Unity archigame.pl
W przypadku innych tytułów wygląd budynków to jedynie inspiracja. Np. w wydanej pod koniec 2019 roku grze “Ghost Recon: Breakpoint” jedna z ważnych dla fabuły postaci mieszkała w willi na zboczu góry inspirowanej słynnym domem nad wodospadem autorstwa Franka Lloyda Wrighta.
Willa z gry ‘Ghost Recon: Breakpoint’ inspirowana domem nad wodospadem archigame.pl
Podobieństwo między budynkami widać, ale nie jest to budynek przeniesiony do gry w całości. Wszystko z powodu praw autorskich należących do architektów. Właśnie dlatego zdecydowana większość budynków w grach jest jedynie stylizowana na znane ze świata realnego nieruchomości.
Dom nad wodospadem, autorstwa Franka Lloyda Wrighta wikipedia
Autentyzm
Twórcy gier już dawno zdali sobie sprawę z tego, że gracze bardziej angażują się w poczynania swojego wirtualnego alter ego, gdy świat wokół przypomina ten rzeczywisty. Także, gdy gracz otrzymuje pod opiekę np. dom, o który należy dbać.
Screen z gry ‘Assassin’s Creed: Unity’ – Odnowione Café Théâtre około 1808 archigame.pl
Arno Dorian, główny bohater “Assassin’s Creed: Unity” dostaje w pewnym momencie teatr, w którym mieści się również jego dom. Kiedy bohater wykonuje kolejne zadania, posiadłość wraca do swojej świetności, a poziom wykonania tego miejsca zachwycił niejednego z graczy. Budynek cieszy się tak ogromną popularnością, że modelarze nawet tworzą makiety tej nieruchomości.
Assassin’s Creed fans! I’ve been working hard to make a 1/8″ scale model of the Café Théâtre from Unity. I’m happy to be able to finally show you the hard work I’ve done! Please share! Expect more projects like this in the future! Tell me what you want to see next #assassinscreed
Podobną mechanikę zastosowano również w najczęściej nagradzanej grze na świecie, czyli w polskim Wiedźminie. W dodatku do gry “Wiedźmin 3: Dziki Gon”, Geralt – bohater gry – otrzymuje piękną posiadłość stylizowaną na winnicę typu włoskiego, z białym krzemowo-wapiennym tynkiem.
Screen z dodatku ‘Krew i Wino’ do ‘Wiedźmin 3: Dziki Gon’ – Corvo Bianco, posiadłość Geralta wiedzmin.gamepedia.com
Gdy wiedźmin dostaje nieruchomość, posiadłość jest w ruinie. Na szczęście po wykonaniu kilku zadań odzyskuje swój dawny blask. Rzeczony budynek jest inspirowany istniejącymi dawniej winnicami.
Dom ze snu
Akcja gier bywa osadzana również we współczesnych czasach i wtedy gracze mogą doświadczyć, jak twórcy wyobrażają sobie idealny dom. Osobom, którym udało się przejść “Uncharted 4: Kres Złodzieja” mogą się przekonać, jak zamieszkali bohaterowie dotychczasowych przygód. I trzeba przyznać, że można nabawić się kompleksów.
Screen z gry ‘Uncharted 4: Kres Złodzieja’ – dom głównych bohaterów archigame.pl
Małżeństwo Ethana i Eleny Drake’ów zamieszkało najprawdopodobniej nad brzegiem Zatoki Meksykańskiej bądź w jej pobliżu, gdzieś na Florydzie. Ich dom na plaży to spełnienie, nie tylko tych wirtualnych, marzeń.
Screen z gry ‘Uncharted 4: Kres Złodzieja’ – wnętrza domu głównych bohaterów archigame.pl
Sami twórcy gry w jednym z wywiadów przyznali, że chcieli, by wspomniany budynek był dla graczy nagrodą za czas, jaki poświęcili grze. Zależało im na stworzeniu domu, w którym każdy chciałby zamieszkać.
Screen z gry ‘Uncharted 4: Kres Złodzieja’ – wnętrze domu głównych bohaterów archigame.pl
To zadanie na pewno się udało, ponieważ budynek należący do głównych bohaterów tej gry jest nie tylko zlokalizowany w niesamowitym miejscu, ale również może się pochwalić wspaniałym wnętrzem. Na screenach widać bałagan, ale jedynie dodaje autentyczności bohaterom znanym ze swojej lekkomyślności.
Przyszłość
Wiele gier dzieje się w przyszłości, więc nie powinno dziwić, że twórcy starają się przewidzieć, jak będą się zmieniać warunki mieszkaniowe ludzi “kiedyś”. Bardzo pesymistycznie do tematu mieszkaniowego podeszli twórcy głośnej w 2019 roku gry “Death Stranding”.
Screen z gry ‘Death Stranding’ archigame.pl
Główny bohater porusza się od jednej bazy do drugiej, po apokaliptycznych Stanach Zjednoczonych. Choć w czasie gry wielokrotnie zmienia swoje miejsce wypoczynku, to jest cały czas takie samo, ponieważ brakuje w nim jakichkolwiek ozdób, a ponadto, każde z nich jest wykonane w ten sam sposób.
Screen z gry ‘Death Stranding’ archigame.pl
Bohater gry (w tej roli Norman Reedus, znany z serialu “Żywe trupy”) w swoim apartamencie nie ma dostępu do np. okna, ponieważ cały kompleks jest podziemnym bunkrem. Światło jest dostarczane przez odpowiednio przygaszane lampy imitujące światło słoneczne.
Niezależnie od tego, czy domy postaci z gier zachwycają swoim wystrojem, czy wręcz przeciwnie – odpychają swoim chłodem, są często ciekawym pomysłem na aranżację własnego mieszkania czy domu. O tym jednak następnym razem.
Autor:Bartłomiej Baranowski
Źródło patrz LINK
Artykuł pochodzi z portalu